Mulan: Anländer till Disney+ efter sex månader efter premiärsläppet; tjäna en massa blandade recensioner. Klicka här för att veta vad publiken berättar

Mulan, den amerikanska actionäventyrsfilmen tar publiken in i en värld av live-actionföreställningar. Niki Caro regisserade taktfullt filmen som är baserad på en Disney-animerad film från 1998. Walt Disney Pictures produktion spelade Yifei Liu i huvudrollen tillsammans med Donnie Yen, Tzi Ma, Jason Scott Lee och många fler. Den 9thMars 2020 hade Mulan främst premiär i Hollywood som samlade en enorm publik. Men på grund av detta Covid-19-pandemiproblem försvårade biopremiären tills de bestämde sig för att ta med den här filmen på OTT-plattformen, Disney+.

Niki Caro tillsammans med andra besättningsmedlemmar inklusive Mandy Walker, David Coulson, Harry Gregson och Williams gjorde ett fantastiskt jobb som helt och hållet förde denna anpassning till skärmen. Även om den första utgåvan bara var tillgänglig för ett fåtal publik, fick Mulan ändå några positiva recensioner. Kritikerna uppskattade mycket actionsekvenserna, produktionsdesignen, framträdanden men någonstans var manuset inte upp till märket.

Mulan: Tillgänglig på Disney+

Efter år av väntan kom äntligen live-action-anpassningen av 1998 års animerade film för premiär. Men på grund av denna pandemi kommer denna remake nu till individens sovrum via deras Disney+-konto. Den 4thSeptember 2020 nådde Niki Caros version av Mulan på Disney+ där prenumeranterna enkelt kan ge sig in i det livliga äventyret med Mulan spelad av Yifei Liu.

Disney+ erbjuder till och med premiäråtkomst till Mulan för $29,99. Köparna kan se den här filmen på disneyplus.com och på Disney+-appen. Man kan komma åt den här filmen så många gånger de vill men bara till 2ndnovember 2020 23:59

Mulan: Få blandade recensioner

Den första releasen ägde rum i mars månad och i sex månader hölls den på avstånd från de globala åskådarna. Efter en vecka av sin online-release får Mulan en massa blandade kommentarer. Publiken väntade ivrigt på att se denna animerade anpassning. Och med nolltid blev internet stött med recensionerna.

Twitter fylldes snart med de blandade recensionerna där folket delade sina åsikter. Vissa älskade actionsekvenserna av huvudskådespelerskan medan andra hänförde sig till den gigantiska produktionsdesignen. Mandy Walker, filmfotografen förde varje bild till liv, vilket hjälpte tittarna att få kontakt med actionscenerna.

Även om folket på något sätt vanärade manuset men manuset var värt att uppskatta. Filmen visade mycket vackert hela resan av en flicka som blev soldat, soldaten som förvandlades till en ledare. Och slutligen ledaren in i legenden.